Ilovoltti vahvistuu uudella yrittäjällä

2018-04-09T22:24:20+00:00 31.10.2017|Categories: Feel Koli -retket, Ilovoltti, Koli|Tags: , |

ILOVOLTTI TUO LISÄÄ KANSAINVÄLISTÄ OSAAMISTA KOLIN MATKAILUUN

Ilovoltti Oy on Kolin alueella toimiva matkailuyritys, joka järjestää luontoretkiä sekä myy matkamuistoja ja retkeilytarvikkeita Koli Shop Retkituvalla. Yrityksen uutena yrittäjänä aloittaa eräopas ja kielenkääntäjä Marja Lahti vanhojen yrittäjien Irja Tanskasen ja Hanna Kurvin rinnalla.

Matkailuelinkeinon on ennustettu kasvavan lähivuosina, ja Kolin alueella suunta on ollut nouseva jo useamman vuoden ajan. Tanskanen kertoo, että Ilovoltti Oy haluaa panostaa lisääntyvien matkailijamäärien ja erityisesti kansainvälisten luontomatkailijoiden palvelemiseen. Tähän tarpeeseen uutta kielitaitoista ja eri kulttuureja tuntevaa osakasta ryhdyttiin etsimään noin vuosi sitten.

Marja Lahti on Ilovoltin yrittäjille tuttu jo vuosien takaa, hän on ollut töissä Kolin luontokeskus Ukossa Metsähallituksella ja retkeillyt paljon niin Kolilla kuin muuallakin Pohjois-Karjalassa. Lahti uskoo matkailijoiden, Kolin alueen ja yrityksen hyötyvän hänen asiakaspalvelutaitojensa, monipuolisen koulutuksen ja kielitaidon lisäksi siitä, että hän on matkaillut, opiskellut ja työskennellyt monessa eri maassa mm. Norjassa, Angolassa, USA:ssa ja Australiassa. ”Ulkomailla vietetyt vuodet auttavat myös näkemään sen, mitä erikoista ja hienoa meillä täällä on tarjottavana ulkomaisille vierailijoille”, toteaa Lahti.

Vahvistetulla kokoonpanolla Ilovoltti Oy:n tulevaisuuden suunnitelmiin kuuluu Kolin alueella hyvinvointiin ja paikallisuuteen pohjautuvien luonto-ohjelmapalvelujen kehittäminen taidetta ja kulttuuria painottaen. Opastettuja retkiä voidaan nyt järjestää ympärivuoden englanniksi, saksaksi ja ranskaksi. Vaikka painopiste on kansainvälisissä matkailijoissa, myös kotimaisille matkailijoille tarjotaan uusia tuotteita. Yksi näistä tuotteista on Suomi100 -tunnuksenkin saanut Laulukimppu, tunnelmallinen laulutuokio Kolin luonnon keskellä. Yritykseen tulee Lahden myötä uutena toimintona matkailun kieli- ja käännöspalvelut.

Luontoretkiä markkinoidaan Feel Koli -nimellä. Nimi heijastaa omakohtaista luonnon kokemista, paikallisuutta ja luontoarvot huomioivaa retkeilyä, sekä myös hiljaisuusmatkailun ja kestävän kehityksen periaatteita.

”Marraskuu on matkailun osalta hiljaista aikaa, silloin on hyvä hetki viedä kehitystyötä eteenpäin”, Kurvi toteaa. ”Osallistumme mm. Green Care -laatumerkkikoulutukseen ja sen myötä verkostoidumme Green Care Finlandin kanssa. Lisäksi olemme maakunnan mukana tarjoamassa tuotteita kansainvälisille matkailijoille uusilla myyntikanavilla.”